Cum se completeaza incasarile si platile in tVA pentru o Intreprindere individuala



Normele metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal au fost aprobate prin OMFP 1040/2004.

Art. 48 alin. (8) din Codul fiscal reglemeteaza obligatia de a organiza si conduce contabilitatea in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila, si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie.
 
Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate bazata pe evidentierea incasarilor si platilor, venitul net anual din activitati independente determinandu-se ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitate.
Atat incasarile cat si platile se trec in jurnalul de incasari si plati, la data incasarii/platii.
 
In conformitate cu prevederile de la cap. IV alin. (1) din OMFP 1040/2004 :
“1)REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI (cod 14-1-1/b)
Serveste ca:
- document de inregistrare a incasarilor si platilor;
- document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila in partida simpla;

- proba in litigii.

Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, facandu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fara a se lasa randuri libere, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.

Pentru fiecare asociatie fara personalitate juridica se va intocmi cate un registru-jurnal de incasari si plati.
In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca.

Contribuabilii platitori de taxa pe valoarea adaugata vor inregistra sumele incasate sau platite, exclusiv taxa pe valoarea adaugata”.
 
Modul de organizare a evidentei TVA este reglementat prin OMFP 1040/2004 la sectiunea H "Calculul taxei pe valoarea adaugata" de la punctul 53 la punctul 55 din care rezulta urmatoarele:
- TVA datorata bugetului de stat se stabileste in conformitate cu reglementarile fiscale specifice acesteia;
- evidenta TVA colectata se organizeaza cu ajutorul Jurnalului pentru vanzari in care se inregistreaza atat valoarea bunurilor livrate si a serviciilor prestate cat si suma TVA aferenta, pe baza de documente (facturi, bonuri de comanda-chitanta etc.)
- evidenta TVA deductibila se organizeaza cu ajutorul Jurnalului pentru cumparari in care se inregistreaza atat valoarea cumpararilor de bunuri si a servicii cat si suma TVA aferenta, pe baza de documente (facturi, bonuri de comanda-chitanta etc.).
 
In concluzie, in registrul de incasari si plati se vor inregistra sumele platitie, respectiv incasate fara TVA.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole similare


11Aug.2016

Contributii oprite cu forta pentru cei care nu vor sa faca parte din uniuni sau...

Taxe si impozite 11 Aug. 2016
Exista situatii care ar trebui dezvaluite in momentul in care se intampla, iar oprirea unor sume din salarii pentru a cotiza obligatoriu la sindicate sau uniuni nu reprezinta o forma legala de contributie atunci cand vorbim de situatii in care persoanele dintr-un domeniu anume au libertatea de a nu...
10Aug.2016

Formularul 088 s-a modificat din nou. Cum arata noua varianta?

Taxe si impozite 10 Aug. 2016
ANAF a anuntat noi modificari pentru Formularul 088. Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.533/15 iulie 2016, a fost publicat OANAF...
03Aug.2016

Instructiunea Autoritatii de Supraveghere Financiara 2 din 2016 privind...

Aurelian Mihaiescu 03 Aug. 2016
Regasiti mai jos Instructiunea Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 2/2016 privind intocmirea si depunerea raportarii contabile semestriale de catre entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiara Va prezentam, prin cele ce urmeaza,...
01Aug.2016

Prestari servicii pentru persoane nerezidente. Declaram contractul la ANAF?

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2016
In analiza pe care v-o propunem azi pentru Blog Contabil avem ca exemplu un contract de prestari servicii in care sunt parteneri un furnizor din Romania si unul din Olanda. Factura se emite din Romania si prestarea de servicii o face partenerul roman. Se va vedea daca e necesara declararea...

Abonare newsletter

Codul FIscal 2016: 64 de modificari

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2016: 64 de modificari"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii
Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Abonare newsletter

Codul FIscal 2016: 64 de modificari

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2016: 64 de modificari"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Noul Cod Fiscal a suferit numeroase modificari!

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul FIscal 2016: 64 de modificari"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton