Masuri pentru deblocarea financiara a unor unitati administrativ-teritoriale


In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 672/01.11.2013, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 99/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013, care, printre altele reglementeaza si o serie de aspecte privind activitatea unitatilor administrativ-teritoriale, pe care le prezentam sintetic in articolul de mai jos.

Potrivit prevederilor noului act normativ, sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, ramase nerepartizate se aloca, pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante, la data de 30 septembrie 2013, inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.

Sumele repartizate se utilizeaza exclusiv pentru:

- stingerea obligatiilor fiscale restante, la data de 30 septembrie 2013, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;

- stingerea obligatiilor fiscale restante, la data de 30 septembrie 2013, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale.

In scopul alocarii sumelor necesare, unitatile administrativ-teritoriale pot depune pâna la 29 noiembrie 2013 la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice cereri scrise, insotite de urmatoarele documente:

- situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;


- certificatele de atestare fiscala ale unitatilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari. Aceste certificate se elibereaza in maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii, fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii;

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv pentru furnizorii institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala prevazute anterior. Prin aceste acorduri, furnizorii de bunuri, servicii si lucrari confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit prevederilor ordonantei;

- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor acestui act normativ.

- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local, si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 31 iulie 2013, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole similare


21Mar.2014

5 Idei Feng Shui pentru decorul biroului tau

Vlad Arhip 21 Mar. 2014
Feng Shui-ul are un rol esential in succesul afacerii tale, de aceea trebuie sa te gandesti cu atentie cum vrei sa arate biroul tau, daca vrei sa stai cu fata catre geam, catre perete sau catre usa, cum iti alegi obiectele de decor si culorile acestora. Indiferent ca spatiul de lucru este biroul...
21Mar.2014

5 secrete ale oamenilor foarte norocosi

Aurelian Mihaiescu 21 Mar. 2014
Secretele oamenilor foarte norocosi Despre noroc se spune ca de cele mai multe ori, oamenii si-l fac cu mana lor. Norocul nu este ceva cu care ne nastem. Asta arata cercetarile oamenilor de specialitate si asta vedem si singuri in fiecare zi. Gandeste-te ca tu esti o persoana norocoasa, pentru ca...
20Mar.2014

CAFR 7 din 2014: Hotarare privind inscrierea la examenul de competenta a...

Aurelian Mihaiescu 20 Mar. 2014
Proceduri de inscriere la examenul de competenta profesionala, examen competenta profesionala, auditori financiari Hotararea Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 7/2014 privind aprobarea Procedurilor de inscriere la examenul de competenta profesionala a persoanelor care au finalizat...
05Mar.2014

Surprize la Ministerul de Finante: Ioana Petrescu este noul ministru

Aurelian Mihaiescu 05 Mar. 2014
Ioana petrescu, ioana petrescu la ministerul de finante Ioana Petrescu (34 ani) a fost propusa pentru a ocupa functia de ministru al Finantelor Publice, noteaza hotnews.ro. Ioana Petrescu a fost numita in septembrie 2013 consilier al premierului Victor Ponta pe probleme fiscale, este profesoara de...

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii
Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Codul Fiscal 2017

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton