Tratament fiscal aplicat sprijinului acordat in cadrul Masurii 112- Instalarea tinerilor fermieri



Intrebare: In cazul unei PFA care primeste fonduri de la APDRP- Masura 112, sunt acestea incluse in baza de impozitare pemtru impozitul pe venit si pemtru sanatatepensii?
Ce presupune contabilitatea in partida simpla si mai ales fiscalitatea acestor fonduri in acest caz specific?

Raspuns: In conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului pentru Masura 112 si cu cele ale Manualului de Procedura pentru Masura 112 publicate pe site-ul APDRP, categoriile de beneficiari eligibili care pot solicita sprijin nerambursabil prin Masura 112, sunt:

a) persoana fizica;

Persoanele fizice vor fi acceptate ca potentiali beneficiari daca se angajeaza sa se autorizeze ca persoane fizice autorizate sau intreprinderi individuale conform OUG 44/2008, in termen de 30 zile lucratoare de la data primirii notificarii privind selectarea Cererii de Finantare. Angajamentul se ataseaza Cererii de Finantare si va preciza ca in termen de 30 de zile lucratoare de la data primirii notificarii, solicitantul va prezenta certificatul de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului. In caz de neprezentare in termen a acestor documente contractul de finantare nu se va incheia.

b) persoana fizica inregistrata si autorizata in conformitate cu prevederile OUG 44/ 2008, individual si independent, ca persoana fizica autorizata si ca intreprinzator titular al unei intreprinderi individuale;

c) asociat si administrator unic al unei societati cu raspundere limitata infiintata in baza Legii 31/1990.


Pe cale de consecinta, beneficiarul finantarii trebuie sa fie inregistrat si autorizat conform prevederilor legislatiei in vigoare, respectiv OUG 44/2008. sa incheie un contract de finantare cu APDRP pentru accesarea fondurilor europene prin FEADR.

In raport cu tratamentul fiscal aplicat sprijinului acordat in cadrul Masurii 112, de referinta sunt prevederile art. 42 lit. a) din Codul fiscal si pct. 4 indice 1 liniuta a 3-a din Normele metodologice pentru aplicarea acestui articol, cuprinse in cadrul Capitolului I – Dispozitii generale al Titlului III – Impozit pe venit. Astfel, Codul fiscal trateaza sprijinul nerambursabil acordat potrivit Programului National pentru Dezvoltare Rurala, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C(2008) 3.381 din 16 iulie 2008, prin axa 1 - Imbunatatirea competitivitatii sectoarelor agricol si forestier, prin masura 112 - Instalarea tinerilor fermieri drept venit neimpozabil.

- Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale pentru persoanele cu statut de persoana fizica autorizata este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si nici mai mare decat echivalentul a de 5 ori acest castig. Venitul declarat reprezinta un venit ales de catre aceste persoane, cuprins intre 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si echivalentul a de 5 ori acest castig.

Pentru anul 2012, conform art. 2 din OPANAF 874/2012  formularul 600 - Declaratie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii se va depune numai in situatia in care persoanele fizice autorizate se incadreaza in aceasta categorie de contribuabili definiti la art. 296 indice 21 alin. (1) din Codul fiscal incepand cu data de 1 iulie 2012. Potrivit art. 296 indice 26 din Codul fiscal , persoanele care realizeaza venituri din profesii libere datoreaza cota integrala de 31,3%, pentru contributia de asigurari sociale, corespunzatoare conditiilor normale de munca

- Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate bugetului FNUASS pentru persoanele cu statut de persoana fizica autorizata este diferenta dintre totalul veniturilor incasate si cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentand contributii sociale, raportata la cele 12 luni ale anului, si nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara, daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.

In cazul impunerii in sistem real, obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate se determina pe baza declaratiei privind venitul realizat, prin aplicarea cotei de 5,5% asupra bazei de calcul.

- Persoanele fizice care desfasoara activitati autorizate si obtin venituri din activitati independente sunt obligate, potrivit prevederilor art. 48 alin. (8) din Codul fiscal , sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila in partida simpla aprobate prin OMFP 1040/2004.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate bazata pe evidentierea incasarilor si platilor, venitul net anual din activitati independente determinandu-se ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea. Prin urmare evidentierea in contabilitatea in partida simpla a cheltuielilor se face in functie de momentul platii, si nu al angajarii cheltuielii respective. Astfel, venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla. Pct. 52 din OMFP 1040/2004 precizeaza ca venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel:
- din totalul sumelor incasate, evidentiate in col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de incasari si plati,
- se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate in Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite, evidentiate in col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de incasari si plati,
- si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator intocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole similare


01Aug.2017

Contabilitatea in institutiile publice 2015. Delimitari esentiale

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Daca doriti sa stiti totul in domeniul contabilitatii pentru institutiile publice, va recomandam Cartea Verde a Contabilitatii pentru institutiile publice. Cartea este actualizata conform legislatiei si ofera toate informatiile de care avem nevoie pentru a tine contabilitatea fara greseli si...
01Aug.2017

Nu ignora drepturile salariatilor. Ce amenzi risca angajatorii?

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
In perioada ianuarie - decembrie 2014, Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare totala de 90.330.200 de lei, in cadrul actiunilor de control a angajatorilor. De la bun inceput va amintim faptul ca faptul ca drepturile si obligatiile referitoare la relatiile de munca dintre angajator si...
01Aug.2017

Acordarea preavizului conform Codului Muncii

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Preaviz... Iata unul dintre subiectele tabu pentru numerosi angajatori si angajati. Discutam despre acele cateva zile in care angajatul, de la caz la caz, va ramane in echipa viitorului fost angajator. Sunt cateva zile pe care, daca este posibil, angajatorii si angajatii deopotriva ar dori sa le...
01Aug.2017

Concediul de odihna conform Codul Muncii 2014

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Concediu de odihna, codul muncii 2014   Redam in randurile urmatoare informatii esentiale referitoare la reglementarea concediului de odihna conform Codului muncii. Pe aceasta cale, va amintim faptul ca puteti consulta Codul Muncii actualizat pe www.codulmuncii.eu Dreptul la...

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii
Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Codul Fiscal 2018

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton