Proiect legislativ privind cazierul fiscal


Potrivit dispozitiilor art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare anterior datei de 5 septembrie 2011, faptele sau situatiile inscrise in cazierul fiscal al contribuabililor erau radiate din aceasta evidenta, in general, dupa trecerea unei perioade de 5 ani de la data ramanerii definitive a actului prin care erau sanctionate aceste fapte, indiferent de natura faptelor sau situatiilor inscrise in cazier.

Aceste prevederi legale au fost, insa, modificate incepand cu data de 5 septembrie 2011, prin Ordonanta Guvernului nr. 25/2011 pentru modificarea art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.628 din data de 2 septembrie 2011.

Modificarile aduse vizeaza conditiile de scoatere din evidenta cazierului a datelor sau faptelor inscrise in bazele de date privind cazierul fiscal gestionate de organele fiscale, prin circumstantierea acestor conditii in functie de natura faptelor inscrise, dupa cum urmeaza:

1. Faptele inscrise in cazierul fiscal sanctionate drept contraventii se scot din cazierul fiscal daca respectivii contribuabili nu au mai savarsit fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal intr-o perioada de 1 an de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.

In situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza la data achitarii amenzilor sau dupa implinirea unui termen de 5 ani de la data ramanerii definitive a ultimului act prin care au fost sanctionate aceste fapte, in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat.

Pentru contraventiile la regimul produselor accizabile, pentru scoaterea din cazierul fiscal nu are relevanta achitarea amenzilor aplicate, fiind aplicabila vechea regula de scoatere din cazier, respectiv dupa trecerea unei perioade de 5 ani de la data ramanerii definitive a actului prin care au fost sanctionate aceste fapte.

2. Datele privind atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent se scot din cazierul fiscal la data stingerii creantelor fiscale datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare, insa nu mai devreme de 1 an de la data comunicarii deciziei organului fiscal competent ramase definitiva in sistemul cailor administrative sau judiciare de atac.


In situatia in care creantele fiscale nu au fost stinse in termen de 5 ani de la comunicarea deciziei, scoaterea din evidenta se realizeaza incepand cu aceasta data.

3. Datele privind inactivitatea fiscala inscrise in cazierul fiscal al persoanei juridice declarate inactive si al reprezentantilor legali ai acesteia se scot din cazierul fiscal al acestora, in functie de motivul declararii starii de inactivitate fiscala, dupa cum urmeaza:

a) pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal, in conditiile CPF, intrucat nu si-au indeplinit obligatiile declarative prevazute de lege, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali la data reactivarii contribuabilului;

b) pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal, in conditiile CPF, de activitatea de inspectie fiscala, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali dupa implinirea unui termen de 3 luni de la data reactivarii contribuabilului.

In ceea ce priveste procedura si formularistica utilizate de organele fiscale teritoriale, pentru actualizarea informatiilor inscrise in cazierul fiscal, inclusiv pentru scoaterea faptelor si situatiilor inscrise in aceste baze de date, precizam ca acestea sunt aprobate prin Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 260/2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, cu modificarile si completarile aduse prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.943/2009.

Avand in vedere modificarile legislative aduse prin Ordonanta Guvernului nr. 25/2011, mai sus detaliate, consideram ca este necesara modificarea Ordinului ministrului Economiei si Finantelor nr. 260/2007.

De asemenea, prin Ordonanta Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind CPF, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 626 din 2 septembrie 2011, au fost modificate prevederile legale referitoare la declararea contribuabililor inactivi, precum si la reactivarea acestora. Astfel, anterior acestor modificari declararea contribuabililor inactivi si reactivarea acestora se faceau prin ordin al presedintelui ANAF, iar incepand cu intrarea in vigoare a noilor prevederi, declararea inactivitatii fiscale si reactivarea se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, care se comunica contribuabilului.

Avand in vedere faptul ca, starea de inactivitate fiscala se inscrie in cazierul fiscal atat al persoanei juridice inactive, cat si al reprezentantului legal al acesteia, este necesara si modificarea procedurii de inscriere in cazierul fiscal a informatiilor privind inactivitatea fiscala, aprobata prin Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 260/2007.

*

Proiectul mai poate fi consultat la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea „Conf. Legii nr. 52/2003”:

- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole similare


01Aug.2017

Contabilitatea in institutiile publice 2015. Delimitari esentiale

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Daca doriti sa stiti totul in domeniul contabilitatii pentru institutiile publice, va recomandam Cartea Verde a Contabilitatii pentru institutiile publice. Cartea este actualizata conform legislatiei si ofera toate informatiile de care avem nevoie pentru a tine contabilitatea fara greseli si...
01Aug.2017

Nu ignora drepturile salariatilor. Ce amenzi risca angajatorii?

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
In perioada ianuarie - decembrie 2014, Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare totala de 90.330.200 de lei, in cadrul actiunilor de control a angajatorilor. De la bun inceput va amintim faptul ca faptul ca drepturile si obligatiile referitoare la relatiile de munca dintre angajator si...
01Aug.2017

Acordarea preavizului conform Codului Muncii

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Preaviz... Iata unul dintre subiectele tabu pentru numerosi angajatori si angajati. Discutam despre acele cateva zile in care angajatul, de la caz la caz, va ramane in echipa viitorului fost angajator. Sunt cateva zile pe care, daca este posibil, angajatorii si angajatii deopotriva ar dori sa le...
01Aug.2017

Concediul de odihna conform Codul Muncii 2014

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Concediu de odihna, codul muncii 2014   Redam in randurile urmatoare informatii esentiale referitoare la reglementarea concediului de odihna conform Codului muncii. Pe aceasta cale, va amintim faptul ca puteti consulta Codul Muncii actualizat pe www.codulmuncii.eu Dreptul la...

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii
Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Codul Fiscal 2018

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton