Incasari in numerar de la persoane fizice



Intrebare: O societate comerciala, cu aprobarea AGA, vinde o parte din activele detinute astfel:
- cu contract vanzare cumparare cladire in valoare de 120.000 lei catre o persoana fizica, fara personalitate juridica
- cu factura fiscala si chitanta o masina in valoare de 9.000 lei, tot catre o persoana fizica
Cum sunt tratate incasarile aferente, tinand cont ca sunt mai mari de 5.000 lei, sunt efectuate numerar in caserie, de la persoane fizice?

Raspuns:
Avand in vedere ca incasarile provin de la persoane fizice, se pot incasa in numerar sumele respective, neexistand plafoane in acest sens in legislatia actuala (OG 15/1996).

In conformitate cu prevederile art. 8 din Legea 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, intra sub incidenta prezentei legi urmatoarele persoane fizice sau juridice:
a) institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
b) institutiile financiare, precum si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare straine;
c) administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe care le administreaza, agentii de marketing autorizati/avizati in sistemul pensiilor private;

d) cazinourile;
e) auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala sau contabila;
f) notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare ori desfasurarea, potrivit legii, a altor activitati fiduciare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
g) furnizorii de servicii privind societati comerciale sau alte entitati, altii decat cei prevazuti la lit. e) sau f);
h) persoanele cu atributii in procesul de privatizare;
i) agentii imobiliari;
j) asociatiile si fundatiile;
k) alte persoane fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.
 
Entitatile prevazute la art.8 au obligatia de raportare catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a urmatoarelor operatiuni:
 
1)operatiunilor suspecte, inainte sau dupa efectuarea lor, in baza art.3 alin.(1) potrivit caruia,de indata ce salariatul unei persoane juridice sau una dintre persoanele fizice prevazute la art. 8 are suspiciuni ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, va informa persoana desemnata conform art. 14 alin. (1), care va sesiza imediat Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare Oficiul. Persoana desemnata va analiza informatiile primite si va sesiza Oficiul cu privire la suspiciunile motivate rezonabil. Acesta va confirma primirea sesizarii
 
2)  operatiunilor cu sume  in numerar ce depasesc echivalentul a 15.000 euro, in baza art. 3 alin. (6) potrivit caruia, persoanele prevazute la art. 8 ori persoanele desemnate potrivit dispozitiilor art. 14 alin. (1) vor raporta Oficiului, in cel mult 10 zile lucratoare, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.
Potrivit art. 2 lit. h) prin operatiuni ce par a avea o legatura intre ele se intelege operatiunile aferente unei singure tranzactii decurgand dintr-un singur contract comercial sau intelegere de orice natura intre aceleasi parti si a caror valoare este fragmentata in transe mai mici de 15.000 euro ori echivalentul in lei, atunci cand acestea sunt efectuate in cursul aceleiasi zile bancare, in scopul evitarii cerintelor legale
 
3) transferurilor externe mai mari decat echivalentul a 15.000 euro, in baza art. 3 alin. (6) potrivit caruia prevederile alin. (6) se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro.
 
In baza dispozitiilor legale mai sus prezentate se desprinde concluzia privind obligativitatea raportarii tranzactiei de 120.000 lei (care este mai mare de 15000 eur) catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole similare


04Aug.2016

Cele trei noi situatii in care puteti fi declarat inactiv in acest an

Aurelian Mihaiescu 04 Aug. 2016
Codul de Procedura Fiscala (Legea 207/2015) a adus, incepand cu 2016, trei noi situatii in care contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica poate fi declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul Fiscal privind efectele inactivitatii. Nu...
02Aug.2016

Noutati legislative cu incidenta fiscala. Ce modificari a mai pregatit ANAF?

Aurelian Mihaiescu 02 Aug. 2016
Va informam ca ANAF a publicat recent o noua lista cu noutatile legislative cu incidenta fiscala din intervalul 23-29 iulie 2016. 1. Legea nr.161/2016 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Insulei Man privind schimbul de informatii in domeniul fiscal, semnat la Londra...
13Iun.2016

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabile

Aurelian Mihaiescu 13 Iun. 2016
Marea Carte a Monografiilor Contabile 2016, Realizarea monografiilor contabile, scutirea de impozit pe profit reinvestit Realizarea monografiilor contabile ne da mari batai de cap. Specialistii au nevoie de solutii concrete pentru inregistrari contabile corecte, conform cu reglementarile legale in...
07Iun.2016

Regimul cadourilor pentru salariatii care se pensioneaza sau care pleaca din...

Aurelian Mihaiescu 07 Iun. 2016
Cadourile acordate salariatilor, cadouri salariati, cadou angajati Cum vom trata cadourile acordate salariatilor care se pensioneaza sau pleaca din firma (demisie). Sunt acestea deductibile? Conform art. 76 alin. (4) lit.a) din Codul fiscal si a prevederilor de la pct. 12 alin. (10) si (11) din...

Abonare newsletter

Codul FIscal 2016: 64 de modificari

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2016: 64 de modificari"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii
Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Noul Cod Fiscal a suferit numeroase modificari!

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul FIscal 2016: 64 de modificari"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton