Cum corectam erorile in cazul unei firme suspendate


 
Avem de-a face cu situatia unei firme care a avut activitatea suspendata pana in data de iunie 2013.

Facturile de cheltuieli (extrase, facturi, certificare bilant etc.) nu au fost inregistrate pe perioada suspendarii. In prezent, contabilul intocmeste manualul de politici contabile in care mentioneaza ca sunt considerate erori nesemnificative cele mai mici de 2500 lei.

Mentionam faptul ca in baza acestui manual de politici contabile s-au inregistrat facturile din cei 3 ani direct pe cheltuieli iar firma a avut numai perioade de pierdere, din momentul infiintarii.

Stabilim, cu ajutorul specialistilor PortalContabilitate, daca s-a procedat corect si daca trebuie facuta inventarierea pentru cei 3 ani. De asemenea, vom intelege daca trebuiau facute deciziile referitoare la formularele contabile la inceputul fiecarui an.


OMFP 3055/2010 la punctul 63, alin. (6) precizeaza:

"Erorile nesemnificatice aferente exercitiilor financiare precedente se coreteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat.. Totusi, pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere erorile nesemnificative.


Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar contabile.(…)
Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context , avand in vedere natura sau valoarea individuala sau cumulata a elementelor"
 
Avand in vedere cele de mai sus dar si principiul independentei exercitiilor consider ca inregistrarile ce presupuneau cheltuieli sau venituri (facturile sau dobanzile din extrase) ar fi trebuit corectate pe seama rezultatului reportat, iar celelalte (plati efective de ex.) se pot corecta in exercitiul curent cand au fost descoperite. Chiar daca primele nu depasesc pragul de semnificatie, este vorba mai mult despre natura lor si mai putin despre valoare.
 
 In ceea ce priveste inventarierea, OMFP 2861/2009 prevede:

(1) In temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:

a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege."
Deci situatia inactivitatii temporare nu este una care sa excluda firma de la aceasta obligatie. Mai ales atata timp cat ati depus Situatii financiare in aceasta perioada iar evaluarea elementelor in Bilant se face in urma rezultatelor inventarierii.
 
In ce priveste formularele contabile (facturi si chitante), precizam:

- firma nu avea voie sa emita facturi oricum in perioada suspendarii, dat fiind ca nu are voie sa obtina venituri cand se afla in aceasta situatie;

- in cazul in care a fost necesar sa emita chitante - pentru incasarea de ex. a unei creante anterioare datei suspendarii activitatii - atunci puteti reface decizia pentru acestea acum.

Daca nu a fost nevoie sa fie utilizate in perioada suspendarii, atunci nu aveti obligatia sa faceti aceste decizii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole similare


01Aug.2017

Contabilitatea in institutiile publice 2015. Delimitari esentiale

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Daca doriti sa stiti totul in domeniul contabilitatii pentru institutiile publice, va recomandam Cartea Verde a Contabilitatii pentru institutiile publice. Cartea este actualizata conform legislatiei si ofera toate informatiile de care avem nevoie pentru a tine contabilitatea fara greseli si...
01Aug.2017

Nu ignora drepturile salariatilor. Ce amenzi risca angajatorii?

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
In perioada ianuarie - decembrie 2014, Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare totala de 90.330.200 de lei, in cadrul actiunilor de control a angajatorilor. De la bun inceput va amintim faptul ca faptul ca drepturile si obligatiile referitoare la relatiile de munca dintre angajator si...
01Aug.2017

Acordarea preavizului conform Codului Muncii

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Preaviz... Iata unul dintre subiectele tabu pentru numerosi angajatori si angajati. Discutam despre acele cateva zile in care angajatul, de la caz la caz, va ramane in echipa viitorului fost angajator. Sunt cateva zile pe care, daca este posibil, angajatorii si angajatii deopotriva ar dori sa le...
01Aug.2017

Concediul de odihna conform Codul Muncii 2014

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Concediu de odihna, codul muncii 2014   Redam in randurile urmatoare informatii esentiale referitoare la reglementarea concediului de odihna conform Codului muncii. Pe aceasta cale, va amintim faptul ca puteti consulta Codul Muncii actualizat pe www.codulmuncii.eu Dreptul la...

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii
Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Codul Fiscal 2017

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton