CECCAR: Adoptarea pentru prima oara a Standardelor Internationale de Contabilitate





Consiliul pentru Standarde Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSASB) a publicat un Proiect de expunere (ED 53), Adoptarea pentru prima data a Standardelor Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public pe baza de angajamente. Standardul propus, care se aplica entitatilor care prezinta situatii financiare pe baza de angajamente, pe parcursul procesului de adoptare si implementare a Standardelor Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSAS), ofera derogari pentru perioada de tranzitie.

"Entitatile inteleg ca adoptarea IPSAS-urilor pe baza de angajamente este un proces complex care necesita timp si indrumari detaliate" a spus Presedintele IPSASB, Andreas Bergmann. "Acest ED ofera un punct de inceput util pentru adoptarea pentru prima data a IPSAS-urilor pe baza de angajamente. El acorda derogari transnationale specifice de la dispozitiile din IPSAS-uri in cazurile in care costul conformitatii ar depasi probabil beneficiile pentru utilizatorii situatiilor financiare. in calitate de normalizator de standarde la nivel global, IPSASB nu ofera indrumari specifice la nivel de entitate cu privire la modul de gestionare a procesului de implementare a IPSAS-urilor. Am compilat bunele practici din domeniile relevante in Studiul 14 Tranzitia la contabilitatea pe baza de angajamente: indrumari pentru guverne si entitati de stat, disponibil pe site-ul nostru, gratuit, in limbile engleza si spaniola.

In mod specific, ED 53 acorda trei ani celor care adopta IPSAS-urile pentru prima data pentru a recunoaste anumite active si datorii. Perioada de tranzitie este o recunoastere a faptului ca entitatile ar putea sa nu aiba informatii comprehensive despre existenta activelor si atoriilor si ar putea fi necesare eforturi considerabile pentru identificarea, evaluarea si clasificarea activelor si datoriilor in conformitate cu IPSAS-urile. ED53 permine, de asemenea, celor care adopta pentru prima data IPSAS-urile sa determine un substituent pentru costul de achizitie sau costul amortizat al unui activ atunci cand nu sunt disponibile informatii fiabile despre costul istoric.

ED 53 recomanda, dar nu impune entitatilor sa prezinte informatii comparative in situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor sau in primele lor situatii financiare conform IPSAS-urilor. Atunci cand se prezinta informatii comparative, ED 53 stipuleaza ca informatiile comparative trebuie ajustate retroactiv in masura in care sunt disponibile informatii. Atunci cand o entitate alege sa nu prezinte informatii comparative, ED 53 specifica situatiile financiare minime care trebuie incluse in situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor.

ED stipuleaza ca trebuie prezentata o reconciliere in notele la situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor sau in primele situatii financiare conform IPSAS-urilor ale unei entitati. Nu este necesara o reconciliere atunci cand entitatea a aplicat anterior contabilitatea de casa. Prezentarea unei reconcilieri este importanta pentru ca utilizatorii sa inteleaga relatia dintre informatiile prezentate conform bazei contabile anterioare si informatiile conform IPSAS.

ED 53 identifica acele derogari tranzitorii care afecteaza prezentarea fidela si capacitatea unei entitati de a-si declara conformitatea cu IPSAS-urile pe baza de angajamente si separa aceste derogari de cele care nu au asemenea efecte. Derogarile tranzitorii din ED 53 vor inlocui prevederile tranzitorii existente din IPSAS-uri. IPSAS-urile viitoare vor prescrie doar prevederi tranzitorii care trateaza modificarile aduse unui standard in cazul in care entitatile aplicau deja acel standard.

Cum puteti transmite comentarii

Pentru a accesa ED si Rezumatul acestuia, care prezinta pe scurt ED-ul, sau pentru a transmite comentarii, va rugam sa accesati site-ul IPSASB la www.ipsasb.org. Termenul limita pentru comentarii la ED este 15 februarie 2014. IPSASB incurajeaza organismele membre, asociatii si organismele contabile regionale afiliate IFAC sa promoveze disponibilitatea acestor ED-uri membrilor si angajatilor lor.

Despre IPSASB

IPSASB elaboreaza standarde de contabilitate si indrumari pentru entitatile din sectorul public. Structurile si procesele care sustin operatiunile IPSASB sunt facilitate de catre IFAC. IPSASB este sustinut (atat direct financiar, cat si in natura) de la Banca Mondiala, Banca de Dezvoltare din Asia, Profesionistii Contabili Autorizati din Canada, Consiliul pentru Standarde de Contabilitate din Africa de Sud si guvernele din Canada, Noua Zeelanda si Elvetia.

Despre IFAC

IFAC este organizatia globala a profesiei contabile, dedicata servirii interesului public prin consolidarea profesiei si contribuirea la dezvoltarea unor economii internationale puternice. IFAC este formata din 173 de membri si asociati din 129 de tari si jurisdictii, reprezentand aproximativ 2,5 milioane de contabili din practica publica, educatie, servicii de stat, industrie si comert.


Sursa: CECCAR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole similare


01Aug.2017

Contabilitatea in institutiile publice 2015. Delimitari esentiale

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Daca doriti sa stiti totul in domeniul contabilitatii pentru institutiile publice, va recomandam Cartea Verde a Contabilitatii pentru institutiile publice. Cartea este actualizata conform legislatiei si ofera toate informatiile de care avem nevoie pentru a tine contabilitatea fara greseli si...
01Aug.2017

Nu ignora drepturile salariatilor. Ce amenzi risca angajatorii?

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
In perioada ianuarie - decembrie 2014, Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare totala de 90.330.200 de lei, in cadrul actiunilor de control a angajatorilor. De la bun inceput va amintim faptul ca faptul ca drepturile si obligatiile referitoare la relatiile de munca dintre angajator si...
01Aug.2017

Acordarea preavizului conform Codului Muncii

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Preaviz... Iata unul dintre subiectele tabu pentru numerosi angajatori si angajati. Discutam despre acele cateva zile in care angajatul, de la caz la caz, va ramane in echipa viitorului fost angajator. Sunt cateva zile pe care, daca este posibil, angajatorii si angajatii deopotriva ar dori sa le...
01Aug.2017

Concediul de odihna conform Codul Muncii 2014

Aurelian Mihaiescu 01 Aug. 2017
Concediu de odihna, codul muncii 2014   Redam in randurile urmatoare informatii esentiale referitoare la reglementarea concediului de odihna conform Codului muncii. Pe aceasta cale, va amintim faptul ca puteti consulta Codul Muncii actualizat pe www.codulmuncii.eu Dreptul la...

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii
Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Codul Fiscal 2017

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton