Noutati privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc


A fost adoptata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, care a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 187/3.04.2013.

In articolul de mai jos, prezentam in sinteza prevederile noului act normativ.

 
Generalitati

Ordonanta a fost adoptata pentru imbunatatirea si adaptarea reglementarilor jocurilor de noroc la realitatile economico-sociale, pentru infiintarea unui organism unic de specialitate cu competente in ceea ce priveste monitorizarea, supravegherea si controlul activitatilor de jocuri de noroc, in scopul gestionarii unitare a unor baze de date si a unui sistem informatic de monitorizare si control care sa permita monitorizarea evaziunii fiscale in domeniu si cresterea incasarii taxelor si impozitelor la bugetul de stat.

Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, institutie nou-infiintata, ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului Romaniei, isi desfasoara activitatea la nivel central si teritorial.

Oficiul acorda dreptul de organizare si functionare, monitorizeaza, supravegheaza si controleaza activitatile din domeniul jocurilor de noroc. De asemenea, urmareste respectarea urmatoarelor principii:

- aplicarea unitara, corecta si nediscriminatorie a dispozitiilor legale in vigoare in domeniul jocurilor de noroc, avand in vedere principiile legalitatii, impartialitatii, rolului activ si disponibilitatii;

- protectia minorilor sau a altor grupuri vulnerabile, din punct de vedere social si economic, in vederea evitarii dependentei acestora de jocuri de noroc;

- protectia participantilor astfel incat jocurile de noroc sa fie organizate intr-o maniera onesta, responsabila si transparenta;

- asigurarea respectarii prevederilor legale incidente in domeniu;

- prevenirea unor posibile ingerinte in rezultatele sportive in vederea protejarii miscarii sportive.

 
Principalele atributii ale Oficiului National pentru Jocuri de Noroc

Oficiul indeplineste urmatoarele atributii:

- coordoneaza aplicarea unitara, corecta si nediscriminatorie a dispozitiilor legale in vigoare in domeniul jocurilor de noroc;

- analizeaza si solutioneaza cererile depuse de operatorii care doresc sa desfasoare activitati de jocuri de noroc potrivit dispozitiilor legale in vigoare;

- supravegheaza activitatile din domeniul jocurilor de noroc direct sau impreuna cu alte institutii ale statului, in conditiile legii;

- exercita controlul tehnic al sistemelor informatice, monitorizarea si supravegherea pentru jocurile de noroc de tip pariuri on-line organizate prin intermediul sistemelor de comunicatii de tip internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila, jocurile bingo organizate prin intermediul sistemelor de comunicatii de tip internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila, jocuri de noroc on-line organizate prin intermediul sistemelor de comunicatii de tip internet, sisteme de telefonie fixa ori mobila, astfel cum aceste activitati sunt reglementate de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;

- controleaza aplicarea legislatiei specifice, asigurand aplicarea unitara a acesteia, constata fapte contraventionale si aplica sanctiunile prevazute de lege sau sesizeaza organele abilitate;

- analizeaza sesizarile primite, verifica aspectele semnalate si solutioneaza sau sesizeaza organele abilitate;

- solutioneaza plangerile prealabile formulate de operatori asupra masurilor dispuse in exercitarea atributiilor, conform competentelor si prevederilor legale in vigoare;

- analizeaza si solutioneaza solicitarile formulate de alte autoritati, operatori si alte parti interesate, conform competentelor si prevederilor legale in vigoare care reglementeaza domeniul jocurilor de noroc;

- emite actele administrative aferente activitatii desfasurate si administreaza evidenta documentelor necesare acordarii dreptului de organizare si functionare si a deciziilor emise;

- asigura gestiunea bazei de date aferente activitatii si asigura publicarea informatiilor pe site-ul propriu;

- realizeaza analiza de risc pentru efectuarea actiunilor de verificare si control in domeniul jocurilor de noroc pentru fiecare detinator de licenta si autorizatie, stabilindu-se si riscul asociat fiecaruia in parte;

- asigura arhivarea documentatiei aferente activitatii conform prevederilor legale in vigoare;

- participa la activitatile organismelor internationale de specialitate si poate fi membru al acestora, pe baza mandatului primit de la Guvernul Romaniei;

- asigura colaborarea, schimbul de informatii si reprezentarea in domeniul jocurilor de noroc. In exercitarea atributiilor sale, poate incheia protocoale de cooperare si colaborare cu institutii similare, asociatii de profil sau cu alte autoritati si institutii;

- incheie in conditiile legii, contracte in vederea monitorizarii jocurilor de noroc.

 
Comitetul de supraveghere

In cadrul Oficiului, se infiinteaza un comitet de supraveghere, structura deliberativa si decizionala, cu urmatoarele atributii:

- acorda dreptul de organizare si functionare, avizele si/sau aprobarile necesare organizarii si functionarii jocurilor de noroc in Romania, conform prevederilor legale in vigoare;

- anuleaza, revoca, suspenda efectele documentelor privind dreptul de organizare si functionare in domeniul jocurilor de noroc si ale deciziilor emise;

- solutioneaza plangerile prealabile formulate de organizatorii de jocuri de noroc impotriva deciziilor Comitetului;

- incadreaza din punct de vedere al legislatiei jocurilor de noroc o activitate desfasurata sau propusa a fi desfasurata de catre un operator in categoriile de jocuri de noroc prevazute de lege sau in afara acestora, in urma constatarilor proprii sau a sesizarilor ori cererilor primite.

Comitetul de supraveghere, in exercitarea atributiilor sale, emite acte administrative sub forma de decizii, semnate de presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc, care pot fi contestate in conditiile legii.

Atentie! Pana la 15 aprilie 2013, activitatea specifica licentierii, autorizarii in domeniul jocurilor de noroc se realizeaza de catre structurile competente din cadrul Ministerului Finantelor Publice, urmand ca, dupa data mentionata, aceste atributii sa revina Oficiului National pentru Jocuri de Noroc.


Sursa: DFPG Valcea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole similare


01Aug.2017

Regimul fiscal al tichetelor cadou oferite de angajatori salariatilor

Mircea Carbuneanu 01 Aug. 2017
Regim fiscal, tichete cadou, Legea nr. 193 ANAF reaminteste contribuabililor platitori de salarii (societati comerciale, regii autonome, societati si companii nationale, institutii din sectorul bugetar, unitati cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza...
05Aug.2016

Impozitarea veniturilor obtinute din Romania de nerezidenti

Codul fiscal la zi 05 Aug. 2016
Impozitul datorat de nerezidenti pentru veniturile impozabile obtinute din Romania este un impozit final cu retinere la sursa. Se calculeaza, se retine, se declara si se plateste la bugetul de stat de catre platitorii de venituri, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a...
28Mai.2014

Cum se realizeaza incadrarea intreprinderilor conform Legii 346 din 2004?

Aurelian Mihaiescu 28 Mai. 2014
Legea 346 din 2004, incadrarea intreprinderilor, cum se incadreaza intreprinderile In vederea incadrarii corecte a intreprinderilor in contextul Legii 346/2004, luam ca exemplu societatea X care are la bilantul anului 2013 un numar mediu de 8 angajati si un numar efectiv de 12 si o cifra de afaceri...
22Apr.2014

Codul insolventei va fi contestat la Curtea COnstitutionala

Vlad Arhip 22 Apr. 2014
Codul insolventei, insolventa 2014, codul insolventei 2014 Conform deciziei luate de liberali, se va depune o sesizare de neconstitutionalitate la Curtea Constitutionala in ce priveste Codul Insolventei, asa cum au declarat recent deputatii PNL Alina Gorghiu si Theodor Nicolescu. Mentionam...

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii

0 comentarii
Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Abonare newsletter

Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84

Noul Cod Fiscal a adus numeroase modificari!

Descarca GRATUIT Raportul Special

"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


Codul Fiscal 2017

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2017 - 24 de modificari aduse de OUG 84"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton