« Certificarea declaratiei privi... Obligatii declarative cu terme... »

Tags: Taxe si Impozite, standardele internationale, situatii financiare, sectorul public, angajamente




Consiliul pentru Standarde Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSASB) a publicat un Proiect de expunere (ED 53), Adoptarea pentru prima data a Standardelor Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public pe baza de angajamente. Standardul propus, care se aplica entitatilor care prezinta situatii financiare pe baza de angajamente, pe parcursul procesului de adoptare si implementare a Standardelor Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSAS), ofera derogari pentru perioada de tranzitie.

"Entitatile inteleg ca adoptarea IPSAS-urilor pe baza de angajamente este un proces complex care necesita timp si indrumari detaliate" a spus Presedintele IPSASB, Andreas Bergmann. "Acest ED ofera un punct de inceput util pentru adoptarea pentru prima data a IPSAS-urilor pe baza de angajamente. El acorda derogari transnationale specifice de la dispozitiile din IPSAS-uri in cazurile in care costul conformitatii ar depasi probabil beneficiile pentru utilizatorii situatiilor financiare. in calitate de normalizator de standarde la nivel global, IPSASB nu ofera indrumari specifice la nivel de entitate cu privire la modul de gestionare a procesului de implementare a IPSAS-urilor. Am compilat bunele practici din domeniile relevante in Studiul 14 Tranzitia la contabilitatea pe baza de angajamente: indrumari pentru guverne si entitati de stat, disponibil pe site-ul nostru, gratuit, in limbile engleza si spaniola.

In mod specific, ED 53 acorda trei ani celor care adopta IPSAS-urile pentru prima data pentru a recunoaste anumite active si datorii. Perioada de tranzitie este o recunoastere a faptului ca entitatile ar putea sa nu aiba informatii comprehensive despre existenta activelor si atoriilor si ar putea fi necesare eforturi considerabile pentru identificarea, evaluarea si clasificarea activelor si datoriilor in conformitate cu IPSAS-urile. ED53 permine, de asemenea, celor care adopta pentru prima data IPSAS-urile sa determine un substituent pentru costul de achizitie sau costul amortizat al unui activ atunci cand nu sunt disponibile informatii fiabile despre costul istoric.

ED 53 recomanda, dar nu impune entitatilor sa prezinte informatii comparative in situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor sau in primele lor situatii financiare conform IPSAS-urilor. Atunci cand se prezinta informatii comparative, ED 53 stipuleaza ca informatiile comparative trebuie ajustate retroactiv in masura in care sunt disponibile informatii. Atunci cand o entitate alege sa nu prezinte informatii comparative, ED 53 specifica situatiile financiare minime care trebuie incluse in situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor.

ED stipuleaza ca trebuie prezentata o reconciliere in notele la situatiile financiare tranzitorii conform IPSAS-urilor sau in primele situatii financiare conform IPSAS-urilor ale unei entitati. Nu este necesara o reconciliere atunci cand entitatea a aplicat anterior contabilitatea de casa. Prezentarea unei reconcilieri este importanta pentru ca utilizatorii sa inteleaga relatia dintre informatiile prezentate conform bazei contabile anterioare si informatiile conform IPSAS.

ED 53 identifica acele derogari tranzitorii care afecteaza prezentarea fidela si capacitatea unei entitati de a-si declara conformitatea cu IPSAS-urile pe baza de angajamente si separa aceste derogari de cele care nu au asemenea efecte. Derogarile tranzitorii din ED 53 vor inlocui prevederile tranzitorii existente din IPSAS-uri. IPSAS-urile viitoare vor prescrie doar prevederi tranzitorii care trateaza modificarile aduse unui standard in cazul in care entitatile aplicau deja acel standard.

Cum puteti transmite comentarii

Pentru a accesa ED si Rezumatul acestuia, care prezinta pe scurt ED-ul, sau pentru a transmite comentarii, va rugam sa accesati site-ul IPSASB la www.ipsasb.org. Termenul limita pentru comentarii la ED este 15 februarie 2014. IPSASB incurajeaza organismele membre, asociatii si organismele contabile regionale afiliate IFAC sa promoveze disponibilitatea acestor ED-uri membrilor si angajatilor lor.

Despre IPSASB

IPSASB elaboreaza standarde de contabilitate si indrumari pentru entitatile din sectorul public. Structurile si procesele care sustin operatiunile IPSASB sunt facilitate de catre IFAC. IPSASB este sustinut (atat direct financiar, cat si in natura) de la Banca Mondiala, Banca de Dezvoltare din Asia, Profesionistii Contabili Autorizati din Canada, Consiliul pentru Standarde de Contabilitate din Africa de Sud si guvernele din Canada, Noua Zeelanda si Elvetia.

Despre IFAC

IFAC este organizatia globala a profesiei contabile, dedicata servirii interesului public prin consolidarea profesiei si contribuirea la dezvoltarea unor economii internationale puternice. IFAC este formata din 173 de membri si asociati din 129 de tari si jurisdictii, reprezentand aproximativ 2,5 milioane de contabili din practica publica, educatie, servicii de stat, industrie si comert.


Sursa: CECCAR


Articole pe aceeasi tema

» Concedii si indemnizatii medicale pentru sotul/sotia PFA!
» Calendar fiscal declaratii noiembrie 2014
» Analiza Expertului: Cand se deduce partial bonul de combustibil? Dar total?
» Manual de Politici Contabile 2014
» CECCAR: Noutati legislative in intervalul 19 - 25 septembrie 2014

Comentariul dumneavoastra
Numele dvs:
Adresa email:
Intrebare de securitate
Mesaj
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul BlogContabil.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
 



RSS 2.0 - Blogcontabil.ro Flux RSS | Ajutor

Contabil de la 9 la 5 | Ganduri de duminica | Cu doamnele de brat | Molotov economic | Aveti cuvantul | Zona de marketing | Taxe si Impozite Explicate | Codul Fiscal la zi | TVA | Monografii | Agenda fiscala | Jurnalul Domnisoarei Contabil | Barfe din Minister | Informatii Seminarii